dessert flower

2014-03-07 | 00:33:09
Läste för några år sedan Waris Diries självbiografier om hennes könsstympning, modellkarriär och liv. De böckerna berör något så sjukt och det är helt klart det bästa jag läst i mitt liv.
Idag såg jag filmen för första gången. Fyfan vad hemsk den är. Fanns vissa scener jag ville kräkas och gråta ihjäl mig samtidigt. Hur kan folk med sig att göra så mot barn och kvinnor? Det gör ont i hela mig av att veta om att det finns sådan grymhet i världen. Och jag tycker att Waris är så stark som var den första kvinnan i världen som talade om könsstympning offentligt. 
 
6000 flickor könsstympas varje dag. Fortfarande. Förstår ni hur sjukt det är? Jag hoppas med hela mitt hjärta att jordens befolkning kan bli lite mer klarsynta och ta bort denna hemska tradition. Det är så fruktansvärt att jag inte ens vet vad jag ska säga...
 
Men snälla ni, LÄS böckerna (tio gånger bättre än filmen) eller se filmen som verkligen får en att förstå!
 
På bilden har ni vackra Liya Kebede som spelar Waris i filmatiseringen och bredvid henne i grönt står orginalet -Waris Dirie.
 

Måste också nämna att Liya kan vara den vackraste jag sett i mitt liv. Dör för hennes utseende.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0