svar på tal

2013-11-05 | 12:49:00
Va menar du med att du inte har mens?
Svar:
Jag äter Cerazette (minipiller som inte har något östrogen då kvinnorna i min mammas släkt har högt blodtryck och lätt för blodpropp.) 
När jag var på UM så sade min barnmorska att jag antingen kommer få jätte mycket mens eller ingen alls. Och jag hade turen att bli av med den helt. Så jag har alltså ingen mens längre och har inte haft sedan jag började med dessa tabletter för ca 8 månader sedan. Såå skönt :)
 
Men sedan har jag hört en massa dåligt om dessa piller. T.ex att många får grova aggrissionsproblem och blir deprimerade av dem samt går upp mycket i vikt. Men än så länge har det inte hänt mig som tur är! (förutom att jag gått upp några kilo, men det gör man av alla preventivmedel)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0