middagsmat

2012-10-23 | 19:31:00
Fick en fråga om jag skulle kunna lägga upp vad jag äter varje dag, så visst. Jag ska försöka! Skolmaten vet jag inte om ni tycker är så intressant att se haha? Och nu när jag är vegetarian är måltiderna kanske inte så roliga, men ah, nu kör vi!
(Imorse drack jag en halv kopp godmorgon välling fullkorn, sedan åt jag rotfruktsgratäng i skolan, med stekta haricoverts, rivna morötter och bönsallad. Till det drack jag mjölk, som alltid i skolan...)
Nu till middag har jag skrapat ihop en sallad på: gurka, zucchini, spenat, isbergssallad, purjolök, fetaost, avocado, paprika och citronpeppar. Mycket god!
 
AnonymOm: hbg
Vart bodde ni i Helsingborg? Hotell? Kompis?
Svar:
Vi fick låna min brors lägenhet över helgen, snäll som han är! Den låg mitt i stan, så det var bra och nära till allt! :)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Du kanske redan såg, men i somras gick det en serie på SVT1 om en brittisk kock som levde som vegetarian under en längre tid, precis som du. Det går nog att söka på YouTube efter klippen, men här finns i alla fall hemsidan med recept som han lagt upp recept på.

http://www.channel4.com/4food/recipes/tv-show-recipes/river-cottage-every-day-recipes

Lycka till!

Svar: Åååh tack, detta skall jag absolot kolla upp! Snällt av dig! Kram :D
Klara Miller

2012-10-23 @ 23:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0