svar på tal

2013-04-17 | 17:08:44
Anonym Om:                 
            Hej! :) Eftersom du är ganska inne på träning, kost och sånt och har en så jääävulskt fin kropp, så tänkte jag fråga dig om tips för att komma i form, droppa lite i vikt, bli lite mer slimmad liksom! Jag hatar gym och hade gärna velat ha lite tips om typ hemmaövningar, hur långt kommer man på en bra och nyttig kost och powerwalks varannan dag? Har väldigt svårt att komma igång med träning och vill se resultat direkt, gör jag inte det så tröttnar jag. Vill komma ifrån det där och få ett mer peppat tänk! Hur tänker du för att stay motivated så att säga? :) Tack på förhand och tack för en sjukt bra blogg!!! :)
Svar:
Taack så mycket för de snälla orden! Jag kan tyvärr inte säga att jag är speciellt insatt i kost och hälsa. Tidigare har jag varit mer fokuserad på sånt, men nu när jag har mycket i skolan har det hämnat lite i bakgrunden.
Jag kan dock ge dig några amatörtips, men om du vill ha riktiga svar bör du fråga en certifierad hälsopedagog eller personlig tränare! :)
För att bli mer slimmad är det bra att träna mycket kondition, eller det är så jag gör i alla fall. Äter mindre portioner, få kolhydrater och tränar mycket! Hemmaövningar som funkar är allt från situps, utfall till yoga och pilates. Brukar finnas mycket bålövningar man kan göra hemma. Powerwalks är jättebra! Så fortsätt med det och promenera till ställen istället för att åka bil eller buss.
Jag är riktigt dålig på att hålla motivationen uppe tyvärr. Men det är bara att släpa sig själv till gymmet, och när man väl är där brukar det flyta på bra! Sedan blir man bara mer taggad ju mer tränad man blir!
Jag tror inte på att titta på en massa tumblr bilder på smala och tränade människor... Jag blir bara depp när jag ser sånt i alla fall. Hitta ett gym eller ett träningssätt som får dig att bli glad så kommer du hitta motivation i glädjen som träningen medför!
Säger ännu en gång att jag inte är insatt i detta, men ah, kämpa hårt så går det säkert galangt! :D
Kram på dig
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad heter den bloggen som någon har gjort och skrivit skit om dig och din syrra? typ som uddevallagossip

2013-04-18 @ 09:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0