once and for all

2013-02-22 | 12:35:00
Har hört lite här och var att folk tar illa upp när jag lägger ut bilder på alla smala tjejer. Även hört att folk anser att jag har ätstörningar som anorexi, bulemi osv. Så en gång för alla tänkte jag reda ut dethär med er!
 
Jag är en NORMAL tjej i 18års åldern. HATAR att skriva ut min vikt men ah, här har ni det once and for all (174 cm lång och väger 58 kg). Jag äter frukost, småäter mackor, godis, frukt osv, äter stora luncher i skolan och minst två middagar när jag kommer hem. Har under mina barndomsår haft "ätstörningar" och alltid varit smal och undernärd. Men inget som har med fixering utav smalhet att göra!!!! Jag hade bara ingen matlust och matvägrade i flera år. Speciellt på morgonen har jag fruktansvärt svårt att få i mig mat. SÅ NU ÄR DET NOG MED DET!
 
Jag har ALDRIG i hela mitt liv svält mig själv för att jag tycker jag är "för tjock". De gånger jag gått ner i vikt och varit undernärd har varit pga stress eller när jag varit ledsen (brakeups). Så ni kan sluta kalla mig anorektisk, för jag har inga sådana tankar om min kropp. Jag har aldrig sett mig själv som tjock eller ens mullig. Jag vet att jag är smal, men som alla andra i världen har man kroppskomplex och vill förbättra vissa saker.
Bilderna jag lägger ut på smala tjejer är inte för att jag vill se ut som dem, utan för att jag tycker de är snygga. Det är stor skillnad.
Jag vet t.ex. att Markina (som jag lagt ut bilder på förr) är onormalt smal. Nästan sjukligt. Men man skall heller inte dömma. Hon är säkert en petit liten människa som var smal från barnsben. Och ja, jag tycker hon har fin kropp, men det betyder INTE att jag försöker efterlikna det!!!!! OKEJ?
 
Jag är i helhet nöjd med min kropp som den är nu. Men som jag sa, så har alla komplex.
KOMMER INTE FÖRSÖKA BANTA ELLER LIKNANDE, SÅ SLUTA HAKA UPP ER PÅ DETTA! Får flipp på folk som dömmer och kallar folk saker bara för att de ser bilder på några smala modeller?
 
Menar heller inte att vara elak och arg när jag skriver detta inlägget. Men vill bara inte att ni ska få fel uppfattning av mig!
 
Tack o hej
 
 

Kommentarer
Postat av: äddan

klaris förstår dig.... så fort man bara klagar liiiiite över sin kropp så blir det kaaaoooz, pissa på det och kör ditt race det är ju du som ska må bra!!!! ;)

2013-02-22 @ 15:17:03
Postat av: emma

Jättebra skrivet klara!!

2013-02-22 @ 19:56:54
URL: http://eemmafoss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0